DCB Advertisement
избор на език ezici ezici
King of Europe
DCB Series
Time Attack Bulgaria
Endurance Trophy
BKSF
000   00   00   00
000   00   00   00
000   00   00   00
000   00   00   00
000   00   00   00
       days    hours    mins     secs
       days    hours    mins     secs
       days    hours    mins     secs
       days    hours    mins     secs
       days    hours    mins     secs

Регламент | DCB Series





Дрифтинг е високо техничен моторен спорт, в който пилот контролира кола, докато тя се плъзга странично с висока скорост в предварително определено трасе. Дрифтинга прилича много на рали състезание провеждащо се на лед, но с тази разлика, че се прави на асфалтови покрития и целта е трасето да бъде преминато с определена скорост, ъгъл, изпълнение и стил, а не се гледа времето за изпълнение както е при другите моторни спортове. Дрифт автомобилите обикновено са компактни от среден клас, задно задвижване спортни автомобили. Основната задача е да се прилага достатъчно мощност или друга техника за пилотиране, така че да се наруши сцеплението на задните гуми и по този начин да се стартира /инициира/ странично плъзгане /слайд/, докато автомобила продължава да се движи напред. След като започне дрифта той  трябва да се поддържа през целия завой или трасе посредством мощността на двигателя или други техники за пилотиране.

 

  

РЕГЛАМЕНТ

ROTA DCB Series 2012

 

 1.   Състезателен номер, спонсори и външен вид на автомобила - Челното стъкло трябва да бъде без стикер в горния си край, за да бъде залепен задължителен преден ROTA DCB Series стикер , който включва състезателния номер за целия сезон 2012 г. ROTA DCB Series стикера се залепва задължително в горния край на стъклото, като горния край на стикера започва от там, от където свършва уплътнението и започва стъклото. Автомобили на които не е поставен ROTA DCB Series стикера, няма да бъдат допускани до пистата в нито един момент от мероприятията. Участник, който веднъж вече е получил своя ROTA DCB Series стикер с номер през сезон 2012г. е длъжен на всяко следващо мероприятие да се явява със залепен на автомобила такъв. Пилот, който се яви на мероприятие без наличен ROTA DCB Series стикер с номер, получава нов стикер само след заплащане на такса в размер на 30 лв.

     1.1   Задължително на всеки автомобил се поставят 4 (четири) стикера на основния спонсор на шампионата - ROTA. Четирите стикера се поставят задължително в четирите края на автомобила (на всеки калник по един стикер с размер 35х8 см). Автомобили на които не са поставени четирите стикера, няма да бъдат допускани до пистата в нито един момент от мероприятията.

     1.2   Абсолютно забранено е допускането на автомобили на пистата, които са с поставени по тях стикери на други шампионати (лого, интернет адрес, мото и всякакви други), както и на техните партньори (лого, интернет адрес, мото и всякакви други), които се организират в България, освен тези организирани от Дрифт Клуб България. Ако даден автомобил има залепени такива стикери, то те трябва да бъдат премахнати от него, за да бъде допуснат до пистата.
Препоръка: Автомобила трябва да има всички елементи от външния си вид да изглеждат професионално и с добър външен вид.

 2.   Джанти и гуми – Фабричните джанти могат свободно да бъдат заменени с такива от други производители. Всички болтове трябва да са на място и да фиксират джантата. Разрешени са всички гуми предназначени за улична употреба. Забранени са гуми тип слик, както на заден, така и на преден мост.

 3.   Окачване – Модификации и ъпгрейд на окачването са разрешени.

 4.   Тяло – Модификации, допълнителни панели по купето, брони, таван и антикрила са разрешени.

 5.   Гориво – Всеки тип автомобилен бензин и дизел, както и нитро впръскване може да се използва за гориво. Специалните състезателни резервоари са препоръчителни. Капачките на резервоара за гориво трябва да бъдат надлеждно закрепени, така че да не се отварят при удар. Течове от гориво от всякакъв вид няма да бъдат толерирани.

 6.   Спирачки – Регулатор на спирачно усилие е разрешен. Спирачните системи, включително апарат, ротор и накладки, маркучи, течност и педал, трябва да бъдат в добър вид и добро работно състояние.

 7.   Двигател – Двигателите са освободени за подмени и модификации. Всички дренажни отвори трябва да бъдат предварително затворени. Течове на течности от всякакъв вид няма да бъдат толерирани.

 8.   Електрически – Главни електрически прекъсвачи/ключове са силно препоръчителни и следва ясно да бъдат маркирани, ако са монтирани извън превозното средство.

 9.   Седалка и колани – Седалката на водача трябва да бъда закрепена в четири точки или по-добре. Коланите трябва да са състезателен тип с минимум 5 (пет) сантиметра ширина и метална закопчалка. Оригинален ОЕМ предпазен колан е позволен, ако не е модифицирано нищо по него. Коланът трябва да е здраво закрепен към купето.

 10. Пилот – Пилотите трябва да бъдат снабдени с обезопасителни каски. Също така трябва да носят костюми/гащеризони с пълна дължина, чорапи, обувки /препоръчват се и ръкавици/ без дупки в единичните или двойните слоеве. Силно се препоръчва да бъдат изработени от пожароустойчив материал като Номекс, Кинол и др.

 11. Куки за теглене – Функционални и видими за теглене куки трябва да бъдат инсталирани както отпред, така и отзад на превозното средство.

 12. Светлини – Всички автомобили трябва да имат работещи спирачни светлини.

 13. Купе – Всички капаци на автомобила трябва да бъдат адекватно и здраво закрепени.

 14. Акумулатор – Трябва да бъде здраво закрепен, плюсовата клема трябва да е добре изолирана и ако акумулаторът е разположен в пилотския отсег трябва да бъде покрит.

 15. Изпускателна система – Всяка кола трябва да има система за отработените газове монтирана, така че да е без риск от пожар.

 16. Кабриолети – Трябва да имат солиден твърд покрив или пълно-размерна предпазна клетка /rollcage/.

 17. Предпазна клетка – RollcageПредпазните клетки са препоръчителни за 2012г. и ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ от 2013г.. Добре познати марки са препоръчителни като OMP, Sparco, Custom Cages. Цялостна проверка на клетката ще бъде направена по време на техническия преглед.

 18. Пожарогасител – С валидна годишна заверка, минимум 2 кг, добре закрепен в купето, така че да бъде достигнат от пилота при стегнати колани.

 19. Правило 5 минути – Процесът на батъл се стартира в момента в който бъдат обявени двамата пилоти по озвучителната уредба. От този момент в рамките на не повече от 5(пет) минути и двата автомобила трябва да заемат позициите си на стартовата линия. В която и да е част от батъла правилото продължава да важи: загрявка, първи рън, втори рън или внезапна смърт. Това правило не се прилага само и единствено, когато проблема идва от местната организация, (задръстване в бокса, претоварена машина за гуми и др.) Правилото за 5 минути е приложимо само веднъж с един и същ противник.

 20. Отборен шампионат и точки – В отборния шампионат отбора се състои от един или повече дрифт автомобила и през целия сезон точките, които спечелят ще се обобщават за отбора. В края на сезона отбора с най-много точки ще бъде Шампион. Купа за най-добър отбор ще бъде присъждана на всяко едно мероприятие. Промяна на отбора по време на сезона не е разрешена.

 21. Правило Още един път по време на битка внезапна смърт  - Пилотите стават все по-добри и броя на Още един път става все по-голям, така че ще има само 2 броя Още един път битки (3, 4, 5 и 6 рън). В случай на равен брой точки след тези 6 (шест) битки, се достига до рън за внезапна смърт. Водач на първата битка с внезапна смърт е този с повече точки от квалификацията. Битката с внезапна смърт ще продължи само ако резултата е 5-5.

 22. Правило за смяна на гуми и автомобил – Всеки пилот има право да смени своите гуми само след приключване на 2 ръна по време на батълите. По време на квалификацията, пилот няма право да сменя своите гуми след като вече е започнал своите рънове. Същото важи и за смяната на автомобил при повреда. Важна особеност е, че един пилот може да използва в случай на нужда, автомобил само на свой съотборник.

 23. Наказание за бавен дрифт – По време на квалификация ще бъде разположен радар измерващ скоростта на пилота. По време на батъл, лидера на битката не трябва да бъде с над 10% по-бавен, отколкото в квалификацията. Ако е така той ще получи наказание, т.е. 0 (нула) точки. Също така лидерът ако използва тактика, за да предизвика недозавиване или завъртане на опонента му ще получи наказание – 0 (нула) точки. Очакваме и изискваме висока скорост и битка на максимум!

 24. Наказание за малък ъгъл – Основният критерии при този спорт е ъгъла. По време на тандем преследващия трябва да бъде със същия или по-голям ъгъл. Ако ъгълът е по-малък, за да може да поддържа скоростта и да се държи с лидера – преследващия ще загуби точки. Ако преследващият използва тази техника, за да изпревари лидера, това няма да се счита за изпреварване и преследващият ще получи наказателни точки.

 25. Правила за нула точки – Пилот ще получи 0 (нула) точки в тези случаи: 

  • Завъртане (в квалификация или битка), дори и след като премине финалната линия до определения конус.
  • Ако бъде изпреварен (в битка).
  • Е с 10% по-бавен, отколкото в квалификацията на първия завой (в битка).
  • Умишлено забавяне на дрифта по време на битка.
  • Кара с непозволена тактика (в битка)
  • 4 (четири) колела извън пистата (в квалификация или битка).
  • Голямо недозавиване (в квалификация или битка).
  • Умишлено докосване /блъскане/избутване на противника (в битка).

 26. Бърнаут (Burnout) на място и уважение – Пилоти, които правят бърнаут на място, което води до трайни увреждания на пистата или всеки друг вид на неуважителен дух по време на състезанието, ще бъдат веднага дисквалифицирани от събитието и ще получат 0 (нула) точки за шампионата независимо от постигнатия резултат.

 27. Съдийство – квалификация – Всеки рън се оценява по 4 (четири) критерия: Скорост, Линия, Ъгъл и Изпълнение. Само най-добрите рънове се броят! Скорост  е критерият, с който водачът преминава цялото трасе, а не само скоростта му на влизането в завоите, т.е. средната скорост за целият рън. Максимален брой точки се присъждат за висока скорост на навлизане и постоянна висока скорост през цялото трасе. Линия  е идеалния път на състезателния автомобил, по който трябва да премине през трасето. Линията е маркирана с вътрешни и външни маркери наречени Clipping Points. Вътрешните Clipping Points са маркерите, където предната броня трябва да премине максимално близо до тази точка. Външните Clipping Points са маркерите, където задната броня трябва да премине максимално близо до тази точка. Ако даден Clipping Point не се вижда пряко от съдийската кула, се използва система от флагове, които индикират на съдиите дали автомобилът е преминал близо до съответната точка. Ъгъл е критерия, който показва обратното контролиране и относителното приплъзване на задната ос, който пилота прилага през цялото трасе. Изпълнение  е критерия, който оценява общата визия и впечатление за целия рън. Пилотите трябва да демонстрират пълен контрол над автомобила през цялото време. Всички пилоти започват със 100 точки и им се отнемат точки ако не успеят да следват изискванията на съдийте и трасето. Всеки от съдийте дава оценка от 100 възможни точки и резултата е усреднен за всяка обиколка. Само най-високият резултат на даден пилот се брои. Завъртания, големи недозавивания или 4 (четири) колела извън пистата във всяка точка на трасето по време на преминаването, резултата е автоматично 0 (нула) точки. За първо място в квалификацията пилотът получава допълнително 20 точки в шампионата!

 28. Съдийство – тандемна битка - Тъй като професионалните дрифтинг мероприятия се оценяват по изпълнение и стил, е задължително съдиите да са запознати с възможностите на колите и усъвършенстваните техники за управление използвани от състезателите. Тандемните битки са базирани на 2 ръна, 1-към-1 формат, с конкуренти/състезатели групирани въз основа на квалификационна позиция (Top 16). Пилотът с по-добра позиция от квалификацията ще води първия рън, а следващия рън разменят местата си и пилота с по-ниска позиция от квалификацията води втория рън. Решаващ фактор за успех за водещия автомобил е да премине трасето с висока скорост и на пълна газ (както е описано в правило No 23), без да допуска грешка докато е преследван от автомобила на противника. Преследващата кола трябва да се опита да притиска водещия автомобил най-малко със същия ъгъл или дори по-добър. Постоянството по време на тандемна битка е много важно. В повечето случаи пилота губи битката заради своите собствени грешки /бутане на конус, излизане извън трасето, недозавиване/, когато е пристиснат от преследващия го автомобил. Водещия автомобил трябва да успее да премине през трасето без да прави грешки били те от разсейване или натиск от преследващата кола. Клипинг точките се използват само в квалификация и не се ползват по време на състезание. Квалификацията с клипинг точки показва на публиката уменията на пилота, пълния контрол над автомобила и позиционирането му на пистата според изискванията на съдиите. Битка без клипинг точки показва на публиката уменията на пилота, как натиска автомобила до лимита му,  по своя собствена линия и по време на натиск от опонент. Преследващата кола трябва да се движи  поне толкова добре колкото водещата кола, което значи да кара със същия ъгъл, но също така да упражнява и натиск на водещия автомобил. Също така преследващата кола трябва да се опита да се движи на минимална дистанция за да спечели точки. Ако преследващата кола се движи с по-голяма скорост, но по-малък ъгъл, това няма да се счита за 5 - 5. Изпреварването с такава техника не се счита за изпреварване и преследващата кола получава наказание (както е описано в правило No 24). Изпреварването не е задължително. Трябва да се изпреварва само когато водещата кола забави твърде много  или е извън състезателната линия. Изпреварването трябва да бъде изпълнено максимално безопасно и професионално. Изпреварването трябва да е по време на дрифт, без да се прекъсва линията на изпреварваната кола и в правилната линия. Ако при изпреварването има контакт, изпреварваната кола може да бъде наказана в зависимост от ситуацията. Преследващата кола трябва да се фокусира над дрифта и в това да притиска лидера,  а не в изпреварване на всяка цена - това би било голяма грешка и най-често завършва с недозавиване на преследващия автомобил. Сблъсквания - състезателя предизвикал контакта ще бъде наказан. Съдиите са единстените лица, които решават кой е състезателя нарушил правилата.

Зона за ускорение може да бъде маркирана с конус или друг маркер и може да бъде разположена на стартиращата права за да запази тандемната битка възможно най-близка и с равни начала. Изполването на такава Зона за ускорение ще бъде съобщавано на брифингите. Оценяването при тандемните битки ще бъде извършвано от съдиите по време на самата битка. Всяка една ще бъде с максимален споделен брой - 10 точки и резултат от рода на 5-5, 6-4, 7-3. Tочкуването е базирано на правилата описани по-горе. В заключение на битките, съдиите ще обявяват победител на тандемната битка от трите опции:

 1. Пилот A е победител

 2. Пилот B e победител

 3. Още един път /One more Time/

В битка без ясен победител, елиминация от рода на Още един път  ще бъде приложена и състезателите ще започнат още един двоен рън. След 6 (шест) тандемни битки ако отново няма ясен победител,  елиминация тип внезапна смърт ще бъде приложена (не важи за финалната битка).  Водач на тази елиминация ще бъде пилота с по-добър резултат от квалификацията (както е описано в правило No 21). Съдийството се извършва от кула. Съветваме водачите да използват добри тактики, като например оказване на натиск върху опонента с по-агресивен ъгъл на дрифт, пилотиране с по-висока скорост по време на завой и да демонстрират добра стратегия за втората битка, според резултата от първата. Съдиите ще са напълно запознати с възможностите на колата на всеки един състезател и ако водачът не е използвал лимита на колата, пилота ще бъде елиминиран за следващия кръг.

 29. Контестация – Констестация се приема само преди старта на следващата битка (конкретната тандемна битка или преди следващата битка на други двама пилоти). Пилотът спира колата си на пистата и отива директно при съдиите. Заради програмата на мероприятието и провеждането на тандемните битки,  всеки друг метод на контестация е невъзможно да бъде приет. Съдийте ще разгледат контестацията и ще обосноват решението си.

 30. Точкова система – Най-добрите 16 (шестнадесет) от пилотите ще получат следните точки:

  • 1-во място в квалификацията: 20 точки
  • 1/8 финал: 30 точки
  • 1/4 финал: 50 точки
  • 4-то място: 70 точки
  • 3-то място: 80 точки
  • 2-ро място: 90 точки
  • Победител: 100 точки

 

ВНИМАНИЕ: Точките в последния кръг са двойни!!!

Drift Club Bulgaria in facebook Drift Club Bulgaria in Twiter Drift Club Bulgaria in Google+ Drift Club Bulgaria in Vimeo Drift Club Bulgaria in Youtube

АНКЕТА

Ще посетите ли 4-ти кръг от Тайм Атак България на писта Серес?

1
48 % ( 160 )
2
28 % ( 94 )
3
24 % ( 79 )